Poštovani liječnici, ugovorni partneri,
Obaviještavamo vas kako je tijekom travnja 3190 ordinacija od 4223 ugovorenih po novom modelu ostvarilo veći prihod, a 1033 ordinacije manji prihod od maksimalno mogućeg u ožujku.
Analizom uzroka manjeg prihodovanja (kontaktirani su liječnici i PU) uvidjelo se kako su uzroci manjeg prihoda od maksimalno mogućeg prethodnog mjeseca slijedeći:
- veći dio liječnika je prestao bilježiti DTP nakon dosegnutih 10% od vrijednosti glavarine, vjerojatno ne misleći potpisati novi ugovor, da bi potom promjenili odluku i prihvatili novi model ugovaranja.
- dio liječnika nije na vrijeme predao račune
- dio PU nije likvidirao račune za DTP postupke
- dio PU nije unio podatke iz ponuda koje su dostavljene radi ugovaranja preventivnih programa, skupne prakse i 5*.
- dio liječnika je imao problema sa programskom podrškom, pa su podaci krivo upisani.
- liječnici DZ dobivali su oprečne informacije o tome rade li po novom ili starom modelu prihodovanja.
Neodlučnost nekih liječnika, nesnalaženje nekih djelatnika PU, kao i ostale subjektivne i objektivne poteškoće koje prate svaku strukturnu promjenu su normalne i razumljive. Stoga, niti jedan tim neće za travanj prihodovati manje od maksimalno mogućeg prihoda za ožujak.
Dakle 1033 tima, koji su sklopili ugovor po novom modelu prihodovanja, a zaradili bi manje u travnju, dobili su uplaćena maksimalno moguća ostvariva sredstva za ožujak po starom obračunu, dok je 3190 timova ostvarilo značajno veće prihode nego u ožujku.
Dodatak koji je isplaćen, ukoliko se dodatnom analizom utvrdi kako nije odrađen tijekom travnja, morat će biti izvršen kroz dodatno odrađene DTP-ove do kraja godine (po principu ladice gdje se i višak i manjak odrađenih DTP-ova prebacuje u sljedeći mjesec).
Nadalje, tijekom svibnja biti će kontaktirani svi liječnici i za njihove izvještaje zaduženi djelatnici PU, te ravnatelji DZ kojima je u travnju prihod niži od ožujka kako bi se utvrdili uzroci podbačaja i dala dodatna pojašnjenja.
Posebno nam je zadovoljstvo objaviti kako je većina liječnika prihodovala sredstva temeljem vodećih indikatora uspješnosti (KPI). Prema prikupljenim podacima za travanj:
- od 1858 potpisnika u djelatnosti OM, 1553 tima ugovorena po novom modelu ima stopu bolovanja manju od 2,5 (što čini 83%) tablica u prilogu
- od 1858 potpisnika u djelatnosti OM, 1760 timova ugovorenih po novom modelu ima manji indeks od 100 (što čini 94%) tablica u prilogu
- kod upućivanja na kompletni pregled u SKZZ službu postoji veliko odstupanje manjeg broja liječnika (nerazumljivo velik broj uputnica na kompletni SKZZ pregled). U tijeku je detaljna analiza i otklanjanje ev. grešaka u bilježenju tablica u prilogu
- od upućivanja u PZZ laboratorij rezultati su zadovoljavajući kod većine liječnika iako postoji prostor za racionalnijom lab. dijagnostikom tablica u prilogu
- otvaranje panela kroničnog bolesnika koristili su gotovo svi liječnici, a zbog povremenih upita u pripremi je vodič kroz panel kroničnog bolesnika kao i standardizacija panela u svim programskim aplikacijama koje očekuje certifikacija u cilju zadovoljavanja svih traženih funkcionalnosti.
- sa zadovoljstvom ističemo kako su preventivni pregledi odlično prihvaćeni kako od liječnika tako i od naših osiguranika (dodatna pojašnjenja u vodiču kroz preventivni panel)
- skupna praksa je masovno prihvaćena i prepoznata kao neminovnost – 1145 timova je za sad prijavilo rad u skupnoj praksi. Ulaskom u skupnu praksu stvaraju se uvjeti za dodatnu kvalitetu, kako iz pozicije primaoca tako i iz pozicije davaoca usluga.
- 5* ordinacija je standard koji je uobičajen i ne zahtjeva veće napore te ga je većina ordinacija prihvatila. Nije nužno prihvatiti svih 5* već je moguće i manje (nije razumljivo kako neke ordinacije nisu aplicirale za zvjezdice, a pacijentima pružaju telefonske konzultacije i mogućnost narudžbe kod LOMa)
Ukazivanjem povjerenja PZZu želimo ojačati ulogu liječnika primarne zdravstvene zaštite kako u sustavu zdravstva tako i u cijelom društvu. Zajedničkim naporima treba pokazati u narednim mjesecima kako povjerenje i sredstva koja smo uložili u primarnu zdravstvenu zaštitu nisu uzaludna, a o rezultatima će ovisiti daljnje ulaganje u 2014. godini. Pozivamo vas da dostavite svoje ponude za dodatne mogućnosti u PU-ove, te će se po prihvaćanju od strane Zavoda od sljedećeg mjeseca uračunavati u prihod.
Sve sugestije, prijedlozi, pohvale i pokude su dobrodošle u cilju unapređenja kvalitete rada a time i kvalitete usluge na našu e-mail adresu: novimodel@hzzo.hr kako bi parametri ugovaranja u 2014. godini bili još kvalitetniji.
Još jednom zahvaljujemo na povjerenju i prihvaćanju novog modela.
Vaš HZZO