home NOVOSTI, PRIOPĆENJA Važno priopćenje: organiziranje radnog vremena liječnika obiteljske medicine

Važno priopćenje: organiziranje radnog vremena liječnika obiteljske medicine

Članovima KoHOMa

Svim obiteljskim liječnicima u RH.

HLK.

Datum: 30. lipnja, 2011.

Predmet: poziv na organiziranje radnog vremena u skladu s mogućnostima.

Poštovani članovi KoHOMa, kolegice i kolege obiteljski liječnici.

Obzirom na organizacijske i ostale poteškoće kojima su obiteljski liječnici sve više i svakodnevno izloženi te promjenama načina rada vezanima za tzv. „reformska“ kretanja u zdravstvu Hrvatske, pozivamo Vas da ustrojite svoj rad na sljedeći način kako biste očuvali kvalitetu zdr. zaštite u novonastalim okolnostima.

Budući da u svojim ordinacijama nebrigom zdravstvene vlasti nemamo sredstava za zapošljavanje telefoniste/administratora kao što je uobičajeno u EU, naše medicinske sestre i mi liječnici prisiljeni smo obavljati taj administrativni dio posla. Često se zbog toga događa prekidanje rada u našoj glavnoj djelatnost – liječenju bolesnih i savjetovanju zdravih.

Stoga Vas pozivamo da na oglasnim pločama Vaših ordinacija objavite kada se obavljaju telefonske konzultacije u pojedinoj smjeni i što se telefonskim putem može obaviti (npr. narudžbe pregleda i konzultacija, naručivanje kronične terapije i sl.), a što ne („pregled“ putem telefona, želje za terapijom koja nije kronična, npr. antibioticima i sl). Predlažemo za jutarnju smjenu telefonske konzultacije od 8-9.30h, te od 12.30-13.30 (ukoliko radite dijeljenjem prostora s drugim timom, onda kraće, npr. do 13h). U popodnevnoj smjeni telf. konzultacije od 13.30-15h i od 18.30-19.30h.

Između predviđenog vremena za konzultacije navedite da ukoliko ste zauzeti radom s pacijentima nećete biti u mogućnosti javljati se te pozovite pacijente da to vrijeme koriste samo za hitne slučajeve i neodgoodive pozive.

Molimo da upozorite pacijente (objavom ovog pisma na oglasnim pločama) da sestra koja najčešće prima pozive ima i druge obveze i dužnosti u radu u ordinaciji i nije uvijek u mogućnosti odgovoriti na poziv.

Također Vas pozivamo da ustrojite svoj rad u ordinaciji naručivanjem pacijenata s vremenskim periodom od barem 10-15 minuta. U slučaju teže akutne bolesti, bolova, visoke temperature, krvarenja i sličnih težih stanja naručivanje i čekanje nije potrebno i takvi pacijenti kao i trudnice, teži invalidi i mala djeca do 3 godine mogu doći ranije na red javljanjem medicinskoj sestri koja će obaviti trijažni pregled takvog pacijenta i upozoriti liječnika. O izvanrednim situacijama odlučuje liječnik i sestra u timu, a ne pacijent.

Za ordinacije koje su u mogućnosti organizirati prikupljanje uzoraka krvi, predlažemo 1x tjedno ili 2x mjesečno, sredinom tjedna, od 7-9h, u broju od najviše 15 ljudi – kako se ostali rad ne bi remetio od Ministarstva zdravstva nametnutim obvezama vađenja krvi. Napominjemo da je potrebno pisanim putem obavijestiti laboratorij o Vašim terminima vađenja kako bi oni pravovremeno preuzeli uzorke i dostavili Vam SAV potrošni materijal koji zatražite (vate, alkohol, vacutainere, i slično) te zatražiti pisanu potvrdu da će laboratorij istu obvezu (dostave i odvoza materijala) provoditi. Timovi obiteljske medicine NISU dužni podizati potrošni materijal niti dostavljati uzorke radi analize. Liječnik obiteljske medicine ODREĐUJE raspored vađenja uzoraka kojemu se laboratorij mora prilagoditi ili u suradnji s njim dogovoriti. Isto tako, laboratorij je dužan u slučaju od Vas iskazane potrebe poslati tehničare da pomognu u edukaciji ili nastalim problemima u radu. Ukoliko laboratorij ne može preuzeti uzorke (napravite ovjereni zapisnik o slučaju!!!), postupak vađenja niste dužni provesti nego pacijente proslijedite u isti, a slučaj prijavite. Nadalje, svaki laboratorij je na zahtjev pacijenta DUŽAN ispisati i originalno ovjeriti svaki svoj nalaz. Molimo da svako nepridržavanje ove obveze prijavite nama i Direkciji HZZOa.

Potrebno je također objaviti pacijentima da oni imaju pravo izbora – odbiti vađenje krvi u ordinaciji i zatražiti isto u pripadajućem laboratoriju ukoliko to žele (npr. dijete, slabije vene, strah, želja, hitni su im nalazi, laboratorij se nalazi vrata do i sl). Također, sestra ima pravo reći da zbog loše vidljivosti ne može uzeti uzorak u određene osobe.

Prepručujemo pacijentima da izraze želju da dobiju otisnuti i ovjereni nalaz laboratorija u samom laboratoriju osobnim zahtjevom. Takav nalaz je jedini pravovaljan obzirom da mora nositi originalni žig laboratorija i potpis osobe odgovorne za izdavanje i autentičnost nalaza. Upozoravamo pacijente da ne postoje uvjeti za uzimanje drugih uzoraka osim krvi i da obiteljski liječnici to nisu dužni i ne mogu provoditi rukovodeći se mjerama sprečavanja nastanka zaraznih bolesti i osiguranja kvalitetne i prikladne radne okoline za svoju djelatnost (a posebno stoga što Ministarstvo zdravstva zadnjih 20 godina nije našlo potrebnim da liječnicima obiteljske medicine omogući rad u jednoj ordinaciji (sada dijele prostore što skraćuje vrijeme za rad s pacijentima) i što nije omogućilo prostorne uvjete za dodatne postupke dijagnostike i terapije (posebne prostorije – vađenje krvi, EKG, UZV, fizikalna terapija i sl).

Svjesni smo da će ovakva postupanja i preporuke neminovno dovesti do redova čekanja u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, ali na takav organizacijski ustroj prisiljeni smo zbog sve većeg obuhvata posla, posebno administrativnog i nemedicinskog i to posla koji nam je nametnut, a koji ne pripada primarno djelatnosti obiteljske medicine (npr. uzimanje uzoraka krvi, provjere stanja zdr. osiguranja, polica osiguranja, imena oca, (ne)plaćenog duga osiguranju, staža u osiguranju i prava na ortopedska pomagala, prava na putni nalog – provjere karata i udaljenosti između pojedinih mjesta i najbližih bolnica, prava na bolovanje, promjenama podataka vezanih za naknadna priznavanja ozljeda na radu, brojanjem preostalog broja pelena i trakica za šećer za inkontinentne/dijabetičare pod prijetnjama oduzimanja plaće i zatvorskih kazni zbog oštećenja proračuna (!!!), spajanjem, odpajanjem na CEZIH, provjerama VPN konekcija, imanjem i neimanjem struje, resetiranjem kompjutera, zvanjem informatičke podrške HZZOa, lokalnog informatičara, pozivanjem, dočekivanjem i zabavljanjem kontrolora HZZOa, pisanjem očitovanja na dopise o prekomjernoj potrošnji lijekova, pelena, bolovanja, kućnih njega i sličnih stvari.)

Još jednom da Vas podsjetima na dan obiteljskih liječnika, 19. svibnja, 2011.

http://www.globalfamilydoctor.com/PDFs/WoncaLtr-WORLDFAMILYDOCTORDAY2011.pdf

Želim nam svima u sljedećem razdoblju rad u boljim uvjetima, s boljim sredstvima rada, sa što manje stresa, a što više moralnog i stručnog zadovoljstva.

Sjetite se kada radite sami i kad imate osjećaj da Vam je teško, da postoji još netko od kolegica i kolega tko je tu u blizini u sličnim okolnostima i koji će Vam pružiti „čašicu“ razgovora da Vam olakša još jedan odgovoran i naporan dan.

S poštovanjem,

za IO KoHOMa,

Leonardo Bressan, tajnik KoHOMa.

Discover more from KoHOM

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading