home NAJAVE, obavijesti, reagiranja Osvrt na osnove za ugovaranje zdravstvene zaštite za 2014.godinu.

Osvrt na osnove za ugovaranje zdravstvene zaštite za 2014.godinu.

Ukratko , od prijedloga KoHOM-a za novo ugovaranje prihvaćeni su novi DTP postupci- pregled novoupisanog pacijenta, titracija doze varfarina i titriranje antikoagulantne terapije (oba postupka navedena u Osnovama), timska konzultacija sa SKZZ, kućno liječenje palijativnog pacijenta, kućno liječenje, obrada i prikaz pacijenta uz kliničko pitanje konzilijarnom liječniku, pratnja hitnog pacijenta u redovno radno vrijeme ordinacije, kratki pregled u posebnom dežurstvu.

DTP postupci druge i treće razine ne uračunavaju se u maksimalno utvrđeni iznos novčanih sredstava za plaćanje po DTP-u uz ograničenje do 10% izvršenja DTP-a.

DTP postupci nulte razine : novi postupci su sudjelovanje u radu peer grupe, uzimanje kapilarne krvi za otkrivanje prirođenih metaboličkih bolesti su u nultoj stopi DTP-a.

U DTP postupke prve razine su dodani novi postupci: telefonska motivacija za sudjelovanje u nacionalnom preventivnom programu, motivacijski razgovor za sudjelovanje u NPP za rano otkrivanje raka dojke, motivacijski razgovor za sudjelovanje u NPP za rano otkrivanje raka debelog crijeva, motivacijski razgovor za sudjelovanje u NPP za rano otkrivanje raka vrata maternice.

Prva i kontrolna kućna posjeta u palijativnoj skrbi sad se ne uračunavaju u maksimalno utvrđeni iznos novčanih sredstava za plaćanje po DTP-u uz ograničenje do 10% izvršenja DTP-a. (prijedlog KoHOM-a s radnog sastanka u 9/2013- vanlimitno)
U laboratorije primarne zdravstvene zaštite uvode se PSA i TSH.- prijedlog KoHOM-a s radnog sastanka u 9/2013. (Mada u Osnovama objavljenim u NN nije uvršten HbA1c, usmeno HZZO razjašnjava da se radi o štamparskoj grešci)
Novost u hladnom pogonu- prihvaćen naš prijedlog i uvodi se mogućnost dodatnog plaćanja medicinske sestre na svakih 5 timova grupne prakse. Sredstva za plaću med sestre osigurava Zavod .
Specijalisti obiteljske medicine mogu u skrbi imati osigurane osobe svih dobnih skupina, LOM-ovi mogu primati djecu od 0- 4 godine ako na području njihovog rada nema pedijatra, a stariju od 4 godine ako na području njihova rada postoji ugovorni pedijatar.
Svi koji nemaju u skrbi minimalan broj osiguranih osoba radi nastavka ugovornog odnosa sa Zavodom obvezni su u roku od godine dana od dana sklapanja ugovora sa Zavodom, a najkasnije do 31. prosinca 2014. godine osigurati minimalni broj opredijeljenih osiguranih osoba .

Prosječna stopa privremene nesposobnosti za rad koja se prati utvrđuje se u visini od 2,8 (povećano s 2,5%) ali sada u tu stopu ulaze sva bolovanja koja do 360 dana po istoj dijagnozi za razliku od dosadašnjeg praćenja u kojem u našu stopu nisu ulazila bolovanja dulja od 180 dana. U stopi se ne prate ginekološka bolovanja, komplikacije u trudnoći, priznate ozljede na radu i profesionalne bolesti.
Provođenje preventivnih programa uključuje obvezu sudjelovanja u provođenju nacionalnih i županijskih preventivnih programa kao i preventivnih programa iz Plana i programa mjera zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja.

Prihvaćen je naš prijedlog da dežurstva i pripravnosti mogu postojati samo dobrovoljno uz posebne ugovore s organizatorom, pravne akte treba tome prilagoditi jer je i dalje nejasno gdje, će se dežurati, po kojem rasporedu, s kojom opremom, na koji način će biti riješeno pitanje osiguranja nas i naših djelatnika tijekom dežurstva, poštivanje odredbi kolektivnog ugovora za naše djelatnike, pitanje zamjene u slučaju bolesti i.t.d.

Novina – uvođenje posebnih dežurstava u djelatnosti primarne zdravstvene zaštite(osim ginekologija) subotom od 15-20 te nedjeljom i blagdanom od 8-20 sati na dobrovoljnoj osnovi temeljem posebno sklopljenog ugovora između zdravstvenog djelatnika i Zavoda , a prema rasporedu koji utvrđuju, uz suglasnost Zavoda, upravni odjeli županija nadležni za zdravstvo osnovom popisa privatnih zdravstvenih radnika/zdravstvenih ustanova koji su dostavili ponudu za provođenje posebnog dežurstva. Lokacija na kojem se provodi dežurstvo utvrđuju privatni zdravstveni radnici/zdravstvene ustanove koji su podnijeli ponudu za provođenje posebnog dežurstva i upravni odjeli županija nadležni za zdravstvo uz suglasnost Zavoda. (način plaćanja obrađen niže pod „novim“ DTP postupcima).

Što se tiče pravne sigurnosti, niti jedna primjedba ili prijedlog KoHOM-a na Prijedlog Osnova za ugovaranje nije usvojen. U osnovama za ugovaranje i dalje postoji pravna nesigurnost obzirom da Zavod može odlukom Upravnog vijeća mijenjati vrijednost koeficijenata DTP postupaka.(novost- jedini koeficijent kojem se ne umanjuje cijena-na godinu dana- je onaj pregleda u posebnom dežurstvu)

POSEBNA DEŽURSTVA

Unatoč koncesijskim ugovorima, ukoliko i sadrže obvezu dežuranja, ne treba podnositi ponudu, ako ne želite. Za one koji žele podnijeti ponudu za posebna dežurstva, osvrt sa savjetima što sve treba od zahtjeva unijeti u ponudu prilikom ugovaranja sa Županijama (sve što nije razriješeno):

Županija ukoliko je ima, treba maknuti obvezu dežuranja iz Ugovora o koncesiji.
*Opaska: Direktivom EU o radnom vremenu liječnika, Zakonom o zdr. zaštiti u RH, niti jedan liječnik ne smije raditi dulje od 48h tjedno ako nije dao pisani pristanak na to. Mnogi od nas dulje od 40 sati tjedno rade redovni rad u ordinaciji.

Međusobna prava i obveze moraju se definirati ugovorom o poslovnoj suradnji koji se mora temeljiti na dobrovoljnosti i mogućnosti otkazivanja za obje strane, u slučaju promijenjenih okolnosti. Organizator treba ponuditi ugovor ordinaciji ili individualno liječniku i sestri, kako se oni odluče. Poseban ugovor za liječnike i sestre koji to žele (npr. ima starijih liječnika i sestara koji ne mogu dežurati).

U slučaju potrebe rada medicinske sestre/tehničara na punktu posebnog dežurstva, organizator se obavezuje na isti način sklopiti ugovor o poslovnoj suradnji sa medicinskom sestrom/tehničarom u kojem će međusobno regulirati prava i obaveze, a doktor medicine koji je ujedno mogući poslodavac medicinskoj sestri/tehničaru daje suglasnost svome zaposleniku za rad izvan punog radnog vremena.

Ugovorne strane trebaju biti suglasne da će sve izmjene i dopune ugovora biti sačinjene u pisanom obliku, u protivnom neće imati pravni učinak. Ugovor na određeni rok (godinu dana), imaju ga pravo otkazati obje strane pismenim putem, u slučaju da jedna od strana ne ispunjava ugovorne obveze, a otkazni rok iznosi 30 dana.

Raspored i mjesto dežuranja određuje organizator, uz prethodnu dobivenu suglasnost zdravstvenog djelatnika. Razraditi i definirati djelokrug i opseg rada tj. popis stanja i usluga koje ne spadaju u rad dežurstva i moraju se naplatiti (npr. propisivanje recepata iz stalne terapije, uputnica za kontrolne preglede, stanja koja nisu hitna- ispiranje cerumena itd.)

Obveza organizatora je:

– opremanje punkta dežurstva prema standardima za pružanje hitne pomoći i ordinacije obiteljske medicine te pedijatrijske ordinacije (ukoliko se odluči da će mjesto održavanja dežurstva biti ordinacija obiteljske medicine, organizator je dužan opremiti je prema standardima punkta za hitnu pomoć te pedijatrijske ordinacije)
– pokriva sve nastale troškove provođenja zdravstvene zaštite (dijagnostika, terapija, potrošni materijal, režije…)
– osigurava potrebne tiskanice, uputnice i recepti trebaju biti registrirani na „nul“ tim tj. punkt dežurstva, a ne na zdravstvenog djelatnika koji provodi dežurstvo
– osiguravanje dostupnosti dijagnostike (RTG, laboratorij, UZV…) i transporta pacijenta ukoliko je to potrebno (sanitetski prijevoz)
– uz plaćanje usluga pregleda van limita potrebno je osigurati vanlimitno plaćanje i za ostale DTP postupke koji se provode
– sklapanje osiguranja od odgovornosti punkta za liječnika i medicinsku sestru (osiguranje od ozljede na radu i profesionalne bolesti, „liječničke pogreške“ i sličnih događaja koji se mogu dogoditi)
– povrat putnih troškova ukoliko je punkt dežuranja dalje od 5km od mjesta prebivališta prema vrijednosti putne karte u javnom prijevozu, u okviru realnih mogućnosti transportnog sustava (plaćanje prijevoza autom ukoliko nema javnog transporta u to vrijeme i prema toj lokaciji)
– osiguranje smještaja te troškovi režija za liječnika i medicinsku sestru u slučaju da mjesto rada u posebnom dežurstvu nije mjesto stalnog stanovanja (prebivališta) doktora medicine
– osiguranje zamjene u slučaju bitno promijenjenih životnih okolnosti zdravstvenog djelatnika (bolest i sl.)
– omogućavanje dnevnog odmora od barem sat vremena kod trajanja rada dužeg od šest sati
– trošak edukacije djelatnika iz tema hitnosti, hitne medicine i organizacije rada u hitnoj medicini, kao i tečajeva iz reanimacije i pružanja hitne pomoći jednom godišnje.

Discover more from KoHOM

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading