home NOVOSTI, reagiranja, TOP NOVOSTI Akcija “20 minuta po pacijentu” ili “40 pacijenata dnevno”

Akcija “20 minuta po pacijentu” ili “40 pacijenata dnevno”

[box] Dragi svi, u nastavku se nalazi mail kolegice Ban Toskić, specijalistice obiteljske medicine iz Zagreba i članice IO KoHOM-a, koja lijepo i jasno opisuje zašto ova akcija koja je podigla dosta prašine u medijima. Nemam što dodati njezinom mailu, osim naglasiti nekoliko stvari:

1. KoHOM je medijskom kampanjom stvorio preduvjete za trijažu i naručivanje pacijenata u našim ordinacijama. I uz naručivanje bude previše pacijenata u danu, ali ipak podnošljivije nego kad dolaze stihijski.

2. Budući da su upoznati kroz medije i pacijenti i medicinske sestre, nema razloga da se ne počne provoditi – samo treba biti uporan i inzistirati na novoj organizaciji rada!

3. OVO NIJE ŠTRAJK! Izjave ministra Nakića u medijima samo su još jednom pokazale koliko je on pogrešan čovjek na pogrešnom mjestu. Mi u ugovoru iz 2013. godine imamo trijažu i naručivanje kao 3. zvjezdicu. Dakle, HZZO već 3 godine “nagrađuje” trijažu u ordinacijama obiteljske medicine!

U prilogu vam šaljem i postupnik za medicinske sestre i primjer strukturiranog radnog vremena. Mnoge ordinacije već imaju na vratima takvo strukturirano radno vrijeme, i bile su kontrole HZZO-a i sve je u skladu sa zakonom i ugovorom sa HZZO-om. Stoga slobodno prilagodite ovaj letak o radnom vremenu svojoj ordinaciji i zalijepite ga na vrata.

SAMO TREBATE BITI UPORNI I INZISTIRATI NA NOVOJ ORGANIZACIJI RADA! NITKO NAM NIŠTA NEĆE UREDITI, AKO SAMI NE BUDEMO INZISTIRALI! Pozdrav svima. Ljiljana[/box]

Dragi kolege, dragi domski kolege

U posljednjih mjesec dana, konačno, došli smo do granice pucanja, dekompenzacije svojih profesionalnih očekivanja u odnosu na realnost. Eksponencijalno rastući broj dnevnih kontakata sa pacijentima i očekivanja javnosti, osiguravatelja i zdravstvene administracije, sve skupa začinjeno sa incidentima fizičkih i verbalnih napada na liječnike te ozračjem obezvrijeđivanja naše struke, doveli su do osvješćivanja: ne počistimo li sami “svoje dvorište”, nitko drugi neće. Ne posvetimo li svakom pacijentu onoliko pažnje i vremena koliko je za njega potrebno, po svim pravilima struke, nitko drugi neće.

Iskreno, pacijent će potražiti tu pažnju i vrijeme /koje mu nismo pružili/ negdje drugdje – OHBP, HMP, kontrasmjena- i vraćati se k nama u začaranom krugu zahtjeva, pretraga i lijekova često besmislenih i nepotrebnih. Svima su nam takvi slučajevi poznat i svakodnevni.

Začarani krug, na žalost, uključuje i našu percepciju u javnosti. Koja nas sve manje cijeni. Znam, dobro znam, koliko su mnogi naši kolege voljeni i cijenjeni od svojih pacijenata, ali opća slika obiteljske medicine nije dobra. Nije to naša krivnja, ne, iako imamo svog udjela – za većinu mogu reći: pasivni smo, prepuštamo se negativnim trendovima, ne suprotstavljamo se, u defanzivi smo, desetljećima. Kakav je komplicirani sklop okolnosti, sa raznih aspekata, bio u nastanku današnje situacije neću elaborirati sada, svi iskusniji i malo stariji znaju dobro, a usudila bih se reći, kakav primjer mladim liječnicima dajemo i kako ih educiramo, takvi će i biti – želimo li mi pasivne i malodušne obiteljske liječnike?

No, da ne razvijam dalje osobne kontemplacije, reći ću što sam, zapravo, željela podijeliti sa vama danas, posljednji dan kolovoza.

Broj dnevnih kontakata koji ima obiteljski liječnik, osobito tijekom godišnjih odmora – skandalozan je i neprihvatljiv. NItko, ama baš nitko tko ne radi naš posao, ne može to shvatiti i taj broj postaje STIGMA i sramota za našu struku – dok mi istovremeno potpuno izgaramo na poslu i preuzimamo ogromnu odgovornost, idividualno, za svaku stručnu, administrativnu i inu drugu grešku ili propust. Proces rada je ugrožen; kvantiteta ubija kvalitetu.

Naši pacijenti imaju pravo na SVOJE vrijeme kod svog izabranog doktora, a izabrani doktor ima pravo i obavezu profesionalno i stručno pristupiti svakom pacijentu pojedinačno.

Mi lom/som smo visoko educirani profesionalci; imajmo povjerenja sami u sebe.Naše medicinske sestre su nezamjenjivi dio našeg tima, imajmo povjerenja u svoje medicinske sestre. Naš posao je specifičan, mi poznajemo, godinama, ljude koje liječimo. Mi poznajemo njihove obitelji, njihovo radno okruženje, životno okruženje. Naše znanje o pacijentu je posve posebno; naša komunikacija i interakcija je posebna.

Mi znamo kako izgleda naš prosječan dan.

Mi znamo procjeniti tko je akutan, tko je hitan pacijent. Mi znamo što je to rad sa kroničnim bolesnikom, sa somatizirajućim bolesnikom. Mi znamo sa kakvom masom administrativnih poslova se svakodnevno suočavamo.

Uvedimo red u “svoje dvorište”.

Organizirajmo rad na način da proces rada bude neometan, pacijent kvalitetno zbrinut, liječnik opušten i koncentriran.

Standard i Normativ, za rad u OM, ne postoje. Postojali jesu, ali davno zaboravljeni i odbačeni. Radno vrijeme je zadano i mora se strogo poštivati. Struktura radnog vremena nije zadana i, poznavajuću specifičnosti svoje prakse, svaki liječnik može sam strukturirati svoje radno vrijeme.

Kroz radno zakonodavstvo te pojedinačne Ugovore o radu, regulirane su radne obaveze jednako kao i pravo. Nitko nikoga ne može kazniti ako radi svoj posao odgovorno i stručno, drži se propisa zaštite na radu, odnosi se sa poštovanjem prema
pacijentu i suradnicima, te odgovorno koristi sredstva za rad!

Svatko od nas individualno je odgovoran u pravosudnom sustavu; svatko je individualno odgovoran pred sudom časti HLK.

Važno, ne najvažnije, ali važno: Novi model ugovaranja HZZO, 2013. – kroz KPI i QI predviđa naručivanje pacijenata kao ključni pokazatelj kvalitete; uostalom, kao i dostupnost telefonskih konzultacija samo 1h tijekom radnog vremena! U velikom broju naših ordinacija sustav naručivanja pacijenata traje već godinama i to vrlo uspješno. Ali, širokoj javnosti to nije poznato.
Dragi kolege, gotovo mjesec dana medijski se raspravlja i najavljuje naručivanje pacijenata na pregled kod liječnika obiteljske medicine te vrijeme od 20 min po pacijentu. Čini se da je reakcija pacijenta i javnosti dobra. Svi koji to još niste, pokušajte … nećete uspjeti odmah niti lako, ali konačni ishod može biti samo puno bolja kvaliteta vašeg rada, zadovoljan pacijent i liječnik.

Sada je pravi trenutak; ako ne sad, kad? Bolje ikad nego nikad. Zajedno možemo puno postići. Organizirajte proces rada i dnevni broj mogućih kontakata sa pacijentima na način koji najbolje odgovara tipu vaše prakse/ambulate.

Nemojte se bojati. Radite svoj posao savjesno, poštujte pacijenta, medicinsku sestru, sebe. I poštujte radno vrijeme. Svaku fizičku i verbalnu agresiju prijavite nadležnima: voditelju službe, ravnateljstvu,MUPu, KoHOMu; tražite pomoć- ne šutite, ne trpite.

Nataša Ban Toskić, spec.ob.med.

Discover more from KoHOM

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading