Kad uđete u dom zdravlja ili liječničku ordinaciju, nadate se da ćete biti dobrodošli, biti u stanju izraziti ono što ide po zlu, biti saslušani i shvaćeni.
Očekujete da ćete pronaći rješenje, a ne naići na drugi problem.
Ako ste zdravstveni radnik – kao i svi drugi, a posebno ako je radni dan dug i ako ste izloženi neželjenim situacijama – mogućnost da se dogodi greška raste.
Beskorisno je ignorirati problem, treba se suočiti se s njim, razgovarati o njemu i tražiti rješenja, treba prepoznati medicinske pogreške i ispraviti ih prije nego što dovedu do štete za pacijenta – ali i za zdravstvenog radnika.
Kako se obje strane mogu osjećati samouvjerenije i sigurnije?
Kako možemo izgraditi zdraviji i sigurniji sustav?
Isti problemi se provlače kroz cijeli zdravstveni sustav. Podjednako se odnose na bolničku i ambulantnu skrb.
Još od 2007. međunarodni stručnjaci Instituta Lucian Leape u SAD-u ukazali su na moguće rješenje i zagovarali duboku promjenu u kulturi zdravstvenih sustava. Predložili su pet poluga djelovanja:
1. Medicinsko obrazovanje mora biti redizajnirano kako bi pripremilo nove liječnike i druge zdravstvene djelatnike da djeluju u tim novim kulturama.
2. Briga za pacijenta se mora provoditi u multidisciplinarnim timovima na integriranim platformama.
3. Zdravstveni radnici moraju raditi u sigurnom okruženju, u svakodnevnom radu pronaći radost i dublji smisao
4. Pacijenti moraju postati punopravni partneri u svim aspektima osmišljavanja i pružanja zdravstvene zaštite
5. Transparentnost mora biti praktična vrijednost u svemu što radimo
Ovaj putokaz je još uvijek aktualan i u 2019. godini. Veliki je to izazov i treba započeti s malim promjenama, koje je lako implementirati u svakodnevnu praksu.
Ovaj video nema druge ambicije osim prikaza nekoliko primjera vrlo jednostavnih, suradljivijih i humanih praksi. Nekoliko malih koraka za izgradnju sigurnijeg okruženja.